تجربه‌های موفق در نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر اماکن

تجربه‌های موفق در نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر اماکن در حال حاضر بیشتر افراد برای تامین امنیت محیط خانه و یا محل کار خود و حفاظت و مراقبت بهینه از آن از سیستم‌های نظارتی، امنیتی و حفاظتی پیشرفته مانند دوربین مداربسته و یا دزدگیر اماکن استفاده می‌کنند و تجربه‌های موفق در نصب دوربین‌های مداربسته و […]

تجربه‌های موفق در نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر اماکن

در حال حاضر بیشتر افراد برای تامین امنیت محیط خانه و یا محل کار خود و حفاظت و مراقبت بهینه از آن از سیستم‌های نظارتی، امنیتی و حفاظتی پیشرفته مانند دوربین مداربسته و یا دزدگیر اماکن استفاده می‌کنند و تجربه‌های موفق در نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر اماکن نیز این گونه اقدامات را مورد تایید قرار داده و بر آن صحه می‌گذارند. برند هوم دژ با شعار اصلی “خانه‌ای چون دژ” نیز مهم‌ترین هدف و ماموریت اصلی خود را ایجاد فرهنگ استفاده از سیستم‌های نظارتی، امنیتی و حفاظتی قرار داده است و قصد دارد روش‌های نوین و موثر برقراری امنیت در منزل و محیط کار را آموزش دهد.

تجربه‌های موفق در نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر اماکن

در این مقاله به ارائه مطالبی در زمینه تجربه‌های موفق در نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر اماکن و اهمیت استفاده از این نوع سیستم‌های نظارتی و امنیتی خواهیم پرداخت و این تجهیزات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بوده و یا می‌خواهید با این سیستم‌ها آشنایی بیشتری حاصل کنید با ما همراه باشید.

سیستم دوربین مداربسته چیست؟

پیش از اینکه فرهنگ استفاده از سیستم‌های نظارتی، امنیتی و حفاظتی را پیدا کنید باید با چنین تجهیزاتی آشنا شده و موارد مصرف و کاربرد آن‌ها را در نظر بگیرید.

همان‌طور که می‌دانید سیستم دوربین مداربسته یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات حفاظتی و امنیتی در شرایط کنونی محسوب می‌شود که شما می‌توانید بر اساس نوع نیازها و مصارف خود از مدل‌های مختلف آن استفاده کنید.

این سیستم‌ها از شبکه‌ای از چندین دوربین به وجود آمده‌اند و از امکان نصب و بهره‌برداری در نقاط مختلف خانه و یا بخش‌های متنوع محل کار شما برخوردار شده‌اند.

بررسی تجربه‌های موفق در نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر اماکن نشان می‌دهد که این سیستم‌ها کارآمدی قابل توجهی داشته و با به ثبت رساندن لحظات مختلف می‌توانند برای پیگیری سرقت و یا حتی پیشگیری از وقوع جرم نقش موثر داشته باشند.

چراکه خود این دوربین‌ها عملکردی درست مانند چشم انسان داشته و رکوردرهای آن‌ها نیز می‌توانند عملیات ثبت تصاویر را به سرانجام برسانند. در حالت معمول رکوردرها سه نوع دستگاه ضبط را در بر گرفته و شامل DVR و  NVR ،XVR  هستند.

حتی می‌توانید دوربین مداربسته را به گوشی تلفن همراه خود اتصال داده و به راحت‌ترین شکل ممکن و از راه دور به اطلاعات مدنظرتان دسترسی داشته باشید. استفاده از این محصولات راهکاری جالب توجه و منحصر به فرد به منظور بررسی نفوذ افراد ناشناس به حریم خصوصی شما است.

این دوربین‌ها می‌توانند نظارت کامل و همه جانبه‌ای بر محیط مد نظرتان داشته باشند و امنیت آن را تامین کنند. با بررسی تجربه‌های موفق در نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر اماکن به این نکته پی خواهید برد که این تجهیزات می‌توانند با استفاده از سنسور تشخیص چهره افراد ناشناس و یا سارقین را به خوبی مورد شناسایی قرار داده و به جمع آوری مدرک از صحنه جرم کمک کنند.

با کمک تصاویر به دست آمده از این سیستم‌ها می‌توانید اسناد و شواهد مورد نیاز علیه مجرمین را فراهم کرده و به مراجع مربوط ارائه دهید.

دزدگیر اماکن چیست؟

شناخت سیستم دزدگیر اماکن و بررسی ویژگی‌های آن نیز پیش از خرید و استفاده از این سیستم‌ها ضرورت دارد تا بهتر بتوانید از این تجهیزات استفاده کنید. لازم است بدانید که این سیستم در واقع نوعی دستگاه هشدار دهنده محسوب می‌شود که خاصیت بازدارندگی دارد.

دزدگیر اماکن هشدارهایی را توسط آژیر اعلام کرده و صدایی بلند را از بلندگو پخش می‌کند. در چنین شرایطی ساکنین یک ساختمان از حضور افراد ناشناس و یا سارق در مجموعه خودآگاه خواهند شد و این امکان و فرصت را به دست خواهند آورد تا در سریع‌ترین زمان ممکن پلیس را در جریان قرار دهند.

همین مکانیسم کافی است تا سارقان بلافاصله پس از شنیده شدن صدای آژیر با احساس ترس و وحشت محیط مورد نظر شما را ترک کرده و امکان سرقت از آن را پیدا نکنند. سیستم دزدگیر اماکن از بخش‌های مختلفی به وجود آمده است و اجزایی از قبیل چشمی، مرکز کنترل، آژیر و….. دارد.

شما می‌توانید این تجهیزات را به صورت سیمی و یا بی سیم تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. چشمی‌های این دزدگیرها از امکان نصب در بخش‌های مختلف مانند اتاق، راهرو، راه پله و…. برخوردار شده‌اند و می‌توانند حرکات تشخیص داده شده را به مرکز کنترل ارسال کنند تا این بخش دست به کار شده و فرمان‌های لازم را صادر کند و در نهایت آژیر خطر به صدا در بیاید.

فرقی نمی‌کند که محیط مد نظر شما یک ساختمان مسکونی باشد یا تجاری، اداری و یا یک فروشگاه کوچک یا بزرگ و متوسط. در هر صورت امکان استفاده از دزدگیر اماکن و یا سیستم‌های هشدار دهنده برای بخش‌های مختلف آن وجود دارد.

شما می‌توانید این سیستم‌ها را با کمک سنسورهای با حساسیت بالا در کنار پنجره و یا درب قرار دهید تا امنیت محیط مد نظرتان به طور کامل تامین شود. این دزدگیرها می‌توانند در مواقع لزوم پیامک نیز ارسال کنند و یا به برقراری تماس دست بزنند تا از وقوع هر نوع حادثه ناگوار پیشگیری به عمل آورده و یا جلوی سرقت را بگیرند.

اهمیت و ضرورت استفاده از دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن

گذشت زمان و پیدایش تکنولوژی‌های به روز و پیشرفته در عرصه‌های مختلف باعث شده تا استفاده از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی مانند دوربین مداربسته و یا دزدگیر اماکن نیز اهمیت یافته و ضرورت استفاده از آن‌ها بیش از گذشته برجسته، روشن و مشخص شود و افراد بیشتری مجاب و متقاعد شوند تا از این سیستم‌ها استفاده کنند.

چراکه با کمک این تجهیزات می‌توانید یک نظارت کامل و دقیق بر محیط مورد نظر خود داشته و محیط کار، انبار، مجتمع مسکونی، پارکینگ و….. را به بهترین شکل ممکن مدیریت نمایید و یا بدانید که چه افرادی به مجموعه شما رفت و آمد می‌کنند.

با کمک این سیستم‌ها در هر لحظه اطلاعات محیط خود را جمع آوری خواهید کرد و بدون اینکه نیاز به حضور در محل باشد از جزئیات رخدادها و وقایع آگاه خواهید شد. برای نمونه ممکن است برای پارکینگ خود از سیستم دوربین‌های مدار بسته استفاده کنید.

در این صورت می‌توانید به فهرست کاملی از پلاک‌های خودروها دسترسی پیدا کرده و یا چهره و صورت افراد مختلف را مورد شناسایی قرار دهید. علاوه بر این مزایا ساکنین یک مجتمع مسکونی و یا واحد تجاری و اداری وقتی مطلع باشند که در مجموعه آن‌ها دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های دزدگیر اماکن نصب شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، خیال آسوده‌تری بابت تامین امنیت و نظارت محیط مورد نظر خود خواهند داشت.

پس با آرامش و راحتی بیشتری در آن مشغول به کار و فعالیت و یا زندگی روزمره خواهند شد. رضایت خاطر در کارکنان یک مجموعه کمک می‌کند تا بهره‌وری بالاتر و انرژی بیشتری برای ادامه کار و فعالیت روزانه شغلی خود داشته باشند.

علاوه بر کاهش احتمال سرقت و یا دزدیده شدن اجناس، دزدگیر اماکن و تجهیزات حفاظتی و امنیتی به کاهش وقایعی مانند آتش سوزی نیز کمک خواهند کرد. در واقع این سیستم‌ها به گونه‌ای طراحی و تولید شده و سنسورهای چشمی به کار رفته در ساختار آن‌ها به نحوی است که می‌توانند هرگونه حرکتی را به ثبت برسانند.

در برخی از مواقع این سیستم‌ها حرکت دود در برابر خود را علتی برای سرقت تشخیص می‌دهند و به همین دلیل علامت هشدار سرقت را اعلام می‌نمایند.

پس در صورتی که از این نوع سیستم‌های حفاظتی برای تامین امنیت محیط خود استفاده کنید می‌توانید در موقع مناسب و بلافاصله پس از دریافت علائم هشدار خود را به محل مورد نظر برسانید و از وقوع یک فاجعه پر خسارت و پر زیان جلوگیری به عمل آورید.

حواستان به این نکته هم باشد که بیمه‌ها در مواقعی خسارت ساختمان شما را جبران کرده و آن را تحت پوشش خود قرار می‌دهند که سازه مورد نظر مجهز به دزدگیر اماکن و سیستم‌های نظارتی و امنیتی باشد و این عامل نیز خود استفاده از این تجهیزات را ضرورت و اهمیت می‌بخشد.

محیط‌های مناسب استفاده از دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن

در حالت معمول از سیستم‌های  نظارتی، امنیتی و حفاظتی در محیط‌های پر رفت و آمد استفاده می‌کنند تا ترددها را تحت کنترل و مدیریت بهینه خود قرار داده و جلوی ورود و خروج افراد مزاحم و ناشناس به محل مورد نظرشان را بگیرند.

از مهمترین این مکان‌ها می‌توان به ادارات، سازمان‌های خصوصی و دولتی اشاره کرد. تمامی مدیرانی که تمایل دارند عملکرد کارکنان خود را با کمک سیستم‌های نظارتی مورد ارزیابی قرار دهند، فروشگاه‌ها و عرضه کنندگان محصولات مختلف و…. دیگر کسب و کارهای استفاده کننده از این تجهیزات هستند.

صاحبان کسب و کارها و فروشگاه‌هایی که تمایل دارند امنیت اجناس و کالاها، پرسنل و مشتریان خود را با کمک سیستم‌های پیشرفته و امروزی تامین کنند، نیز از دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن کمک می‌گیرند.

در حال حاضر بیشتر محیط‌های آموزشی مانند دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها و…. از تجهیزات حفاظتی و امنیتی از قبیل دوربین‌های مداربسته استفاده کرده و باور دارند که می‌توانند از طریق این تجهیزات رفتار اساتید، دانش‌آموزان و دانشجویان، کارکنان و… را تحت نظارت کنترل دقیق خود درآورند.

با نصب دوربین‌های مداربسته و تجهیزات حفاظتی و امنیتی از قبیل دزدگیر اماکن در صندوق‌های مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانید در بررسی‌ها و کنترل‌های مالی مجموعه خود نقش موثر داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر کالاها ارزش مادی و مالی بسیار بالایی دارند و قیمت و هزینه قابل پرداخت برای آن‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. پس اگر یکی از آن‌ها به سرقت رفته و یا دزدیده شود، ضرر و زیان‌های هنگفتی به شما وارد خواهد شد.

به همین دلیل توصیه می‌شود که از اجناس خود مراقبت بیشتری به عمل آورید. درست در چنین وضعیتی است که استفاده از دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن ضرورت پیدا می‌کند.

تازه ترین مقالات