نکات امنیتی برای خانه؛ چگونه امنیت خانه خود را افزایش دهید؟

چگونه امنیت خانه خود را افزایش دهید؟ زندگی شهری در برخی موارد خطرات امنیتی را به همراه دارد. برای حفظ جان و مال خود باید اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهید. برای زندگی امن تر و آرام تر در خانه و آسوده خاطر بودن در زمان عدم حضور در خانه، می‌توانید از نکات امنیتی برای خانه […]

چگونه امنیت خانه خود را افزایش دهید؟

زندگی شهری در برخی موارد خطرات امنیتی را به همراه دارد. برای حفظ جان و مال خود باید اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهید. برای زندگی امن تر و آرام تر در خانه و آسوده خاطر بودن در زمان عدم حضور در خانه، می‌توانید از نکات امنیتی برای خانه که مطرح کرده‌ایم استفاده کنید.

امنیت خانه 
نکات امنیتی خانه
امنیت منازل

به یاد داشته باشید که صرف نظر از محل زندگی شما، اقداماتی برای محافظت از خانه شما از همه جهات و حفظ امنیت جانی شما وجود دارد. در این مقاله به اقداماتی که باید در محل کار و تعطیلات در خانه خود انجام دهید می‌پردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که می‌توانید با استفاده از آنها فضای زندگی خود را امن تر کنید.

1- وسیله‌های اضطراری را تهیه کنید

با در نظر گرفتن مشکلات احتمالی در خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، از قبل وسایلی را که در صورت نیاز به ترک خانه باید همراه خود ببرید آماده کنید. در مواردی مانند سوء ظن به سرقت یا بلایای طبیعی که نمی‌توانید وارد خانه شوید، کیفی را در نزدیکترین مکان به درب آماده کنید که حاوی لوازم ضروری شما باشد. اگر این کیف را در مکان‌هایی مانند کمد رخت آویز نگهداری کنید، می‌توانید در مواقع اضطراری به سرعت به آن دسترسی داشته باشید و خانه را ترک کنید.

2- امنیت رمز عبور اینترنت را حفظ کنید

یکی از اقدامات امنیتی که افراد تنها باید انجام دهند، امنیت وای فای است. سعی کنید دسترسی وای فای را محدود کرده و از رمز عبور استفاده کنید. برای جاسوسان، دسترسی به دستگاه‌های شما از طریق وای فای و ایجاد خطر امنیتی بسیار آسان است. اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید و از اتصال اینترنتی در خانه استفاده می‌کنید باید از برنامه‌های امنیتی قوی استفاده کنید.

3- از درب ضد سرقت با کیفیت و محکم استفاده کنید

امنیت درب خانه برای همه همیشه مهم است. درب‌های ضعیف می‌تواند برای سارقان و دزدها خطرناک باشد. می‌توانید با استفاده از درب‌های ضد سرقت با کیفیت، سنگین و محکم امنیت خانه خود را تامین کنید. اگر به تازگی به خانه جدیدی نقل مکان کرده‌اید و درب آن قدیمی ‌و قفل‌های آن شل شده است، حتما باید درب را تعمیر کنید. در صورت امکان می‌توانید درب را تعویض کرده و آن را ایمن کنید.

4- کلیدهای خود را در جای امنی نگه دارید

شما باید کلیدهای خانه، محل کار و ماشین خود را در مکان‌های امنی در خانه نگه دارید. در صورت سرقت کلید، حتما باید مکان‌های خاصی را برای نگهداری کلیدهای یدکی خود ایجاد کنید. می‌توانید کلیدهای یدکی را فقط در مکان‌های امنی که فقط شما می‌شناسید در خانه خود یا زمانی که در خانه هستید نگهداری کنید.

5- به موارد مشکوک توجه کنید

طبیعی است که نسبت به اطرافتان مشکوک باشید. با در نظر گرفتن موقعیت‌های ترسناک و پرخطر در مواقعی که توجه شما جلب می‌شود، ابتدا باید به خودتان ایمان داشته باشید. به عنوان مثال، اگر کسی شما را دنبال می‌کند و از این موضوع مطمئن هستید، باید فوراً با پلیس تماس بگیرید.

6- برای اشیاء قیمتی خود از گاوصندوق استفاده کنید

اگر می‌خواهید وسایل با ارزش و مهمی ‌را در خانه خود نگهداری کنید، می‌توانید از گاوصندوق استفاده کنید. می‌توانید گاوصندوق را در امن ترین اتاق برای خود پنهان کنید. گاوصندوق‌هایی که معمولاً در کمد نگهداری می‌شوند به دلیل جلب توجه زیاد می‌توانند در اتاق دیگری قرار بگیرند.

می‌توانید با توجه به تعداد و محل اتاق‌های خانه خود گاوصندوق تهیه کنید. در این گاوصندوق می‌توانید وسایل با ارزش خود را به صورت رمزگذاری شده نگهداری کنید.

7- در برابر آتش سوزی احتیاط کنید

افراد در خانه نه تنها در برابر سرقت، بلکه در برابر حوادث غیرمنتظره نیز باید احتیاط کنند. به خصوص باید در برابر آتش سوزی‌هایی که در حین خواب و ساعات کاری رخ می‌دهد اقدام کرد. اگر سیستم اطفاء حریق مرکزی در خانه شما وجود دارد، حتما باید از فعال بودن آن مطمئن شوید.

همچنین باید در خانه خود کپسول آتش نشانی داشته باشید و از نحوه استفاده از آن آگاهی داشته باشید. برای دسترسی سریع به کپسول آتش نشانی، توصیه می‌شود آن را در اطراف میز تلویزیون در خانه خود نگه دارید.

8- دوربین امنیتی نصب کنید

یکی از رایج ترین اقدامات امنیتی که می‌توانید در خانه خود انجام دهید استفاده از دوربین امنیتی است. می‌توانید دوربین امنیتی را در نقاط ورودی خانه و اطراف بالکن نصب کنید. بالکن‌ها و پنجره‌ها که سارقان بیشتر از آنها استفاده می‌کنند می‌توانند با استفاده از دوربین به مکانی بازدارنده تبدیل شوند.

می‌توانید از مدل‌هایی استفاده کنید که به طور مداوم ضبط می‌کنند و می‌توانید فوراً با آنها فرمان صوتی بدهید. یکی از بهترین دوربین‌های مداربسته برای اینکه خانه خود را به دژی محکم تبدیل کنید هوم دژ است که بهترین دوربین‌های مداربسته امنیتی را ارائه می‌دهد. می‌توانید دوربین را در داخل خانه روی قفسه کتاب قرار دهید. این به شما امکان می‌دهد تا دید وسیع‌تری داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید در خانه ای که به تنهایی زندگی می‌کنید در هر شرایطی اقدامات امنیتی انجام دهید.

9- با همسایگان خود آشنا شوید و در ارتباط باشید

برای جلوگیری از سرقت، خشونت، بلایای طبیعی و هر گونه مشکلی که ممکن است در خانه‌ای که زندگی می‌کنید رخ دهد، باید با همسایگان خود آشنا شوید. دانستن نام آنها و داشتن شماره تماس آنها می‌تواند در شرایط خطرناک راه حل نجات باشد. می‌توانید با افرادی که در خانه شما رفت و آمد می‌کنند آشنا شوید تا در صورت عدم حضور شما بتوانند درب ورودی و پنجره‌های شما را چک کنند.

10- در زمان عدم حضور در خانه، از به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید

برای جلوگیری از سرقت، باید مراقب به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی در روزهایی که در خانه نیستید باشید. اگر در شبکه‌های اجتماعی پروفایل پر فالووری دارید، ممکن است مورد توجه سارقان قرار بگیرید. آنها می‌توانند با پیگیری زمان عدم حضور شما در خانه رفتارهایی را انجام دهند که امنیت شما را به خطر بیندازد. به همین دلیل توصیه می‌شود در طول تعطیلات به اشتراک گذاری را انجام ندهید.

11- برای طبقات پایین حفاظ پنجره نصب کنید

اگر در خانه‌ای که زندگی می‌کنید در طبقات پایین هستید، برای جلوگیری از ورود سارق از پنجره باید حفاظ پنجره نصب کنید. باید توجه داشته باشید که میله‌ها ضخیم و محکم باشند زیرا خانه‌های طبقات پایین برای سارقان جذاب تر هستند. به همین دلیل می‌توانید با نصب حفاظ روی تمام پنجره‌ها امنیت را تامین کنید.

12- نقاط روشنایی را بیشتر کنید

گوشه‌های تاریک، خلوت و کم نور در شب برای سارقان جذاب است. می‌توانید با روشن کردن محوطه خانه خود اقدامات امنیتی انجام دهید. به خصوص باید به وجود نور قوی در میدان دید دوربین‌های امنیتی توجه داشته باشید.

همچنین می‌توانید از چراغ‌های سنسوردار در خانه خود استفاده کنید. اگر در خیابان محل سکونت شما روشنایی معابر وجود ندارد، می‌توانید با درخواست از شهرداری امنیت خود را تامین کنید.

13- قفل‌های خانه جدید خود را پس از نقل مکان تغییر دهید

خانه‌های خالی از سکنه مکان‌هایی هستند که سارقان آنها را دنبال می‌کنند. پس از نقل مکان به خانه جدید، حتما باید قفل‌های درب را تعویض کنید. در صورت امکان می‌توانید از درب‌هایی که با سیستم اثر انگشت باز می‌شوند استفاده کنید. با تامین امنیت درب، امنیت جان و مال خود را نیز تامین کرده‌اید.

14- از گفتن اینکه تنها زندگی می‌کنید به همه خودداری کنید

اگر تنها زندگی می‌کنید در محل کار و زندگی اجتماعی خود از گفتن اینکه تنها زندگی می‌کنید به همه خودداری کنید. افراد خطرناکی که به حرف‌های شما گوش می‌دهند ممکن است با تعقیب شما امنیت شما را به خطر بیندازند. به همین دلیل به خصوص در مکان‌های شلوغ، نباید از اینکه تنها زندگی می‌کنید و اطلاعاتی در مورد خانه خود ارائه می‌دهید، صحبت کنید.

15-برای امنیت خانه تابلو هشدار دهنده نصب کنید

اگر به هیچ وجه نمی‌توانید سیستم امنیتی تهیه کنید، می‌توانید از تابلوهای هشدار دهنده بازدارنده استفاده کنید. می‌توانید تابلویی در ورودی خانه خود نصب کنید که نشان دهد خانه شما 24 ساعت با دوربین رصد می‌شود. چنین عبارات بازدارنده‌ای می‌تواند ذهن سارقان را به هم بزند. به همین دلیل صرف نظر از اینکه در خانه شما سیستم وجود دارد یا خیر، با نصب تابلو امنیت افزایش می‌یابد.

نتیجه گیری: با هوم دژ، خانه‌ای امن و آسوده برای زندگی تنها داشته باشید

در این مقاله به ۱۵ نکته‌ نکات امنیتی برای خانه پرداختیم که با رعایت آنها می‌توان امنیت خانه را تا حد زیادی افزایش داد. اما راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به شما در تامین امنیت بیشتر یاری برساند. هوم دژ، به عنوان ارائه‌دهنده‌ی برتر سیستم‌های امنیتی و حفاظتی با ارائه طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات، می‌تواند آرامش و آسودگی خاطر را برای شما به ارمغان بیاورد.

جدیدترین دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی و نظارتی در فروشگاه هوم دژ

مشاهده محصولات

با نصب دوربین‌های امنیتی، سیستم‌های اعلام خطر، درب‌های ضد سرقت و دیگر تجهیزات حفاظتی هوم دژ، می‌توانید خیالتان از امنیت خانه‌تان راحت باشد و با آسودگی خاطر به زندگی خود ادامه دهید. به یاد داشته باشید که “هوم دژ، خانه‌ای چون دژ” است و با  ما می‌توانید تجربه‌ای امن و آرام از زندگی تنها را داشته باشید.

اینستاگرام هوم دژ را برای دریافت آخرین آموزش های امنیت منزل دنبال کنید. @homedezh

تازه ترین مقالات